ჩინეთში ნივრის ნათესი ფართობები შეამცირეს

ნიორი, ნივრის, ფასები, ჩინეთი

ჩინეთმა ნივრის ნათესი ფართობები შეამცირა, მაგრამ ეს გავლენას არ მოახდენს ნივრის ფასზე.

ჩინეთი მსოფლიოს უმსხვილესი მწარმოებელი და ექსპორტიორია ნივრის ბაზარზე. 2020 წელს, გლობალური ექსპორტის 70.3%-ს მოუყარა თავი. გლობალურ ფასზე, როგორც წესი, მიწოდების პროცესში რყევები მოქმედებს. პანდემიის დროს ჩინეთის დაბალმა ჩართულობამ ბაზარზე ნივრის ფასი გაზარდა – აპრილში 1 კგ-ს ფასი 1.95$ დაფიქსირდა.

ამ წლის დასაწყისში, ჩინეთმა მარაგებისა და ახალი მოსავლის რეალიზაციაში ჩაშვებით საერთაშორისო ბაზარზე ჭარბი პროდუქტის მიწოდება შექმნა და ფასი 0.62$-მდე დაეცა.

Fundación ProMendoza-ს მიხედვით, 2020 წლის აგვისტოში, ჩინეთის ნიორი დიდ ადგილს იკავებს ბრაზილიურ ბაზარზე (მთავარი მომხმარებელია კომპანია “Mendoza”, რომელიც 73%-ს ყიდულობს).

თუმცა, წელს ლოგისტიკური პრობლემების გამო, რომელიც კონტეინერების ნაკლებობითა და იმპორტირებული ტვირთის ღირებულების ორგანული გაძვირებითაა გამოწვეული, ჩინეთი ნივრის ბაზარზე არგენტინას ადგილის დაკავების შანსს აძლევს. თუმცა, მხედველობაში მისაღებია, რომ ბრაზილია არგენტინაზე მეტ ნიორს აწარმოებს.

„კიდევ ერთი ვარიანტი, რომლის განხილვაც ღირს, არის ჩილე“ – განაცხადა ხერარდო არიბამ, საკვები პროდუქტების ხელმძღვანელმა ProMendoza-ში. ჩილე მექსიკის მთავარი ნივრის მიმწოდებელია. „თუ ჩინეთი კვლავ შეამცირებს პროდუქტის მოწოდებას, Mendoza თავის პოზიციებს ჩილეს ბაზარზე გადაანაწილებს“, განაცხადა ხერარდო არიბამ.

ჩინეთის გავლენა

ყოველწლიურად აგრო ინდუსტრიული საბჭოს არგენტინის საელჩო ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკაში  ამზადებს ყოველწლიურ მოხსენებას ჩინეთის ნივრის ბაზრისთვის. 2020-2021 წლის სეზონისთვის  ქვეყნის მთლიანი დამუშავებული ადგილი შემცირდა უმნიშვნელოდ (3.55%), მიაღწია 471,333 ჰექტარს და აიღეს დაახლოებით 8.43 მილიონი ტონა მოსავალი.

გარდა ამისა, ქვეყანას აქვს დაახლოებით 1.36 მილიონი ტონა ნივრის მარაგი. შედეგად, ჩინეთის მთლიანი მოსავალი ამ სეზონისთვის შეადგენს 9.79 მილიონ ტონას.

განაშენიანებული ადგილების შემცირებამ და, აქედან გამომდინარე, შემცირებულმა წარმოებამ ამ სეზონზე, ამას დამატებული ოფიციალური სტატისტიკური ინფორმაციის ნაკლებობამ და დიდი ოდენობით ცივ საწყობებში პროდუქციის შენახვამ, გააძლიერა სპეკულაციური ქმედებები, განაცხადეს ექსპერტებმა.

წყარო: FreshPlaza

თქვენი რეკლამა