მოლდოვაში სუფრის ყურძნის ექსპორტის სტრატეგია უნდა შეცვალონ

სუფრის, ყურძენი

მოლდოვის მევენახეობის ორგანიზაციების ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ დაახლოებით ხუთი-შვიდი წლის წინ მოლდოველ ფერმერთა გარკვეულმა კატეგორიამ „დაიწყო სუფრის ყურძნის მოსავლის მნიშვნელოვანი წილის ზამთარ-გაზაფხულის გაყიდვის სტრატეგია“.

ამ სტრატეგიის მიხედვით, მევენახეობის ზოგიერთმა მეურნეობამ ააშენა მაღალტექნოლოგიური სამაცივრო საწყობები პროდუქციის გრძელვადიანი, თვეზე მეტი ხნის შესანახად, ასევე დანერგა ასეთი პროცედურისთვის მომზადების ტექნოლოგიები. სხვათა შორის, ზოგიერთმა მეურნეობამ ამ საკითხში შესამჩნევ წარმატებებს მიაღწია, აღნიშნავენ EastFruit-ის ექსპერტები.

ერთადერთი პრობლემა ის არის, რომ მოლდოვის ყურძნის ზამთარ-გაზაფხულზე გასაყიდი მარაგი თითქმის ასი პროცენტით „მოლდოვას“ ჯიშია, რომელიც ორიენტირებულია ექსკლუზიურად რუსეთის ბაზარზე და მაქსიმუმ დსთ-ს ზოგიერთ სხვა ქვეყანაში. ანუ იმ ბაზრებზე, სადაც მოლდოვას ჯიში კარგად იყო ცნობილი და მოთხოვნადი სეზონის გარეშეც კი.

2024 წლის ზამთარში, მოლდოვადან ხილის პროდუქტების მიწოდებაზე რუსული ემბარგოს შემოღების შემდეგ, ყურძნის არასეზონური ექსპორტის სტრატეგია ძალიან პრობლემური გახდა.

ამავდროულად, მევენახეობის ასოციაციების ექსპერტების აზრით, მოლდოვადან სუფრის ყურძნის ძირითადი ნაწილი ევროკავშირს საშობაო არდადეგებამდე მიეწოდება. ამ დროს კი მეტ-ნაკლებად დიდი მიწოდება გამონაკლისი უფროა ვიდრე წესი.

მოლდოვის შიდა ბაზარზე მოლდოვას ჯიშის ყურძენი, განსაკუთრებით კარგად შენახული, მომხმარებლების მიერ ზამთარში ნორმად აღიქმება. თუმცა, ყველა არ არის მზად ამაში გაცილებით მეტი გადაიხადოს, ვიდრე ციტრუსებში.

იხილეთ აგრეთვე: სუფრის ყურძენი – დარგვა, ვენახის გაშენება, მოვლა-მოყვანის ტექნოლოგია

თქვენი რეკლამა