საცალო ვაჭრობის ეკო-ტენდენციები აღმოსავლეთ და სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიაში

ეკო-ტენდენციები

აზიის რეალობისა და გარემოსდაცვითი პრობლემების გათვალისწინებით ჩნდება კითხვა: რამდენად არის შესაძლებელი ეკოლოგიურად სუფთა იდეები აზიის ქვეყნების საცალო ვაჭრობაში განხორციელდეს? – retail

ეკო-ტენდენციები მხოლოდ ევროპისა და ჩრდილოეთ ამერიკის განვითარებული ბაზრების მახასიათებელია?

კვლევები აჩვენებს, რომ აზიის ბაზრები დიდ ინტერესს იჩენენ გარემოსდაცვითი დღის წესრიგისა და გონივრული მოხმარების ტენდენციების მიმართ.

აზიური ეკო-ტენდენციის ერთ-ერთი თვალსაჩინო მაგალითია ჩინური ონლაინ მაღაზიის Ant Forest-ის შემთხვევა AliPay-სგან, გეიმიფიკაციის ელემენტებით.

ყოველი ეკოლოგიურად სუფთა შესყიდვისთვის სოციალური რეიტინგის ქულების მიღების ჩინური ტენდენციის შესაბამისად, მომხმარებლები იღებენ ქულებს, რომლებიც საბოლოოდ გარდაიქმნება ხეებად, რომლებიც ირგვება ჩინეთის ზოგიერთ ყველაზე მშრალ რაიონში.

ორგანული პროდუქტები

ჩინეთში იზრდება მაღაზიების რიცხვი, რომლებიც გვთავაზობენ ორგანულ საკვებს, კოსმეტიკასა და საყოფაცხოვრებო ქიმიას. მათ შორისაა Jenny Lou’s, BHG Market Place, City Shop, ასევე Lohao City და BioFarm. ამ მაღაზიებს აქვთ ორგანული პროდუქტების ყველაზე ფართო ასორტიმენტი პეკინში და პოპულარულია მომხმარებლებში. მათ ასორტიმენტში შეგიძლიათ იპოვოთ შემდეგი პროდუქტები: ორგანული საჭმელები და სანელებლები, ტრადიციული ჩინური ფუნთუშები (ბაოზი) მცენარეულ ბაზაზე, მცენარეული ჟელე – დესერტი და სხვა

კორეის რესპუბლიკაში ასევე მზარდ ინტერესია ორგანული მეურნეობისა და გარემოს მდგრადობის მიმართ. მრავალი ანალიტიკოსის პროგნოზით, ორგანული საკვების ბაზარი სამხრეთ კორეაში სტაბილურად გაიზრდება.

აქ ნახავთ ორგანული პროდუქტების შემდეგ კატეგორიებს: ბავშვის საკვები დანამატების გარეშე. კორეული ბავშვის საკვები განსხვავდება როგორც შემადგენლობით, ასევე შეფუთვის დიზაინით. პროდუქტი არ შეიცავს შაქარს ან წყალს, რადგან ეს არის ხილისა და ბოსტნეულის ნატურალური პიურე.

საჭმელები. ბევრი კორეული საჭმელი მზადდება მთლიანად ორგანული საკვებისა და დამატკბობლებისგან, როგორიცაა ბრინჯი, ქიშმიში, თხილი და ტკბილი კარტოფილი. ტორტი ალუბლისგან, მცენარეული ზეთები და ხილის ძმარი და სხვა.

ASEAN-ის (სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიის ქვეყნების ასოციაცია) ქვეყნების დიდი უმრავლესობა ასევე დგამს ნაბიჯებს ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტების პოპულარიზაციისთვის. უფრო მეტიც, ჩვენ შეგვიძლია ველოდოთ, რომ ამ ბაზრის ზრდა გაგრძელდება.

ბაზარზე დიდი რაოდენობითაა ჯანსაღი საკვების მაღაზიების ეროვნული ქსელები. ASEAN-ის ქვეყნებში საკმაოდ პოპულარულია კომბოსტოს ფოთლის ჩიფსები, გოგრის და ნუშის პასტები და ა.შ.

დიზაინის ეკოლოგიური კონცეფციები

ეკოლოგიური დიზაინისა და შეფუთვის კონცეფციები ფართოდ გამოიყენება აზიაში. მაგალითად, მრავალჯერადი გამოყენების საკვები ბიო პაკეტი პოპულარული პროდუქტია მაღაზიებში, რომლებიც თავს ეკოლოგიურად აფასებენ. ეს პაკეტი შეიცავს ორგანულ ბამბას, ფუტკრის ცვილს და უნაბის ზეთს. მრავალჯერ გამოყენების შემდეგ შესაძლებელია მისი კომპოსტირება გარემოსთვის ზიანის მიყენების გარეშე.

სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიის საცალო ვაჭრობა ასევე მოწოდებულია შეამციროს ნარჩენები. კომპანიები წარმოადგენენ წყალზე დაფუძნებული დისპერსიული ქაღალდისგან (water-based dispersion paper) დამზადებულ შეფუთვას, რომელიც ბიოდეგრადირებადია და შეიძლება გადამუშავდეს ჩვეულებრივ ქაღალდთან ერთად. უფრო მეტიც, ასეთი შეფუთვა შესაფერისია როგორც საკვებისთვის, ასევე სასმელისთვის.

ამასთან, საინტერესოა ქაღალდის ჭიქების ფორმაც. ინდონეზიაში წარმოებული და დაპატენტებული Affinity’s Butterfly თასები არა მხოლოდ უფრო მოსახერხებელია, ვიდრე ჩვეულებრივი ჭიქები, არამედ უფრო ეკოლოგიურად სუფთაა, რადგან მათ არ სჭირდებათ ცალკე სახურავი ან ჩალა. გარდა ამისა, ჭიქის ფორმა იძლევა ჰიგიენური დამუშავების საშუალებას – მის დასახურავად საჭიროა მხოლოდ კიდეების ორივე მხარე ჩამოწიოთ, რაც იმას ნიშნავს, რომ ხელებით ან თითის წვერებით არ შეეხოთ წვენს. თუმცა, დიზაინში ასევე შედის დაღვრის საწინააღმდეგო ფუნქცია, რაც ასევე ზრდის მოხერხებულობისა და უსაფრთხოების დონეს.

თანამშრომლობა აგროსექტორთან

ჩინეთის მთავრობა აქტიურად ახდენს სოფლის მეურნეობის მოდერნიზაციას. ძირითადი ტენდენციები, რომლებსაც ყურადღება უნდა მიაქციოთ:

  1. ორგანული მეურნეობა: საშუალებას გაძლევთ აწარმოოთ საკვები ქიმიური სასუქებისა და პესტიციდების გამოყენების გარეშე. ასეთი პროდუქციის მომხმარებლები შესაბამისად აცნობიერებენ და უკვე შეგნებულად ეძებენ ასეთი მახასიათებლების მქონე პროდუქტებს.
  2. ნარჩენების მართვა: სულ უფრო მეტი ყურადღება ექცევა ნარჩენების მართვას. მაგალითად, მოსავლის ნარჩენები გამოიყენება ბიოსაწვავის ან სასუქების წარმოებისთვის.
  3. თერმული კონტროლის ტექნოლოგიები: ენერგიის დაზოგვა და ნახშირორჟანგის გამოყოფის შემცირება.
  4. განახლებადი ენერგიის წყაროების გამოყენება: ამცირებს ნავთობზე დამოკიდებულებას და ამცირებს ნახშირორჟანგის გამოყოფას.
  5. ადგილობრივ თემებთან თანამშრომლობა: საშუალებას გაძლევთ შექმნათ ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტები და გააუმჯობესოთ ადგილობრივი მაცხოვრებლების ცხოვრება.
  6. სოფლის მეურნეობის დიგიტალიზაცია: ფერმერებს საშუალებას აძლევს გაყიდონ თავიანთი პროდუქცია ონლაინ.

კორეის რესპუბლიკას ასევე აქვს ტექნოლოგიურად განვითარებული სასოფლო-სამეურნეო კომპლექსი. შემდეგი ტენდენციები შეიძლება გამოიკვეთოს:

  1. მცირე მეურნეობისა და მებაღეობის განვითარება. ამის წყალობით ქვეყანამ მიაღწია წარმატებას ხილისა და ბოსტნეულის მოყვანაში.
  2. მოთხოვნა ორგანულ პროდუქტებზე. კორეელი მომხმარებლების კვლევებმა აჩვენა მათი მაღალი მგრძნობელობა და დადებითი რეაქცია სხვადასხვა ორგანულ და ეკოლოგიურად სუფთა ბრენდებზე.
  3. ადგილობრივი ბრენდების პოპულარიზაცია. სოფლის მეურნეობის პროდუქტების გავრცელების სფეროში ყველაზე დიდი ადგილობრივი თვითმყოფადობაა ზღვის მცენარეებს, მანდარინებსა და ჩაის ჯეჯუს პროვინციიდან. მინიმარკეტებს შეუძლიათ მოაწყონ ცალკე თაროები მცირე ფერმების პროდუქტებისთვის საკუთარი პროვინციიდან. ასეთ გამოცდილებას, კერძოდ, ადასტურებს ქალაქ პაჯუ, გიონგის პროვინცია. ისეთი გიგანტიც კი, როგორიცაა Lotte Corporation, ასევე მონაწილეობს მცირე პროვინციული მეურნეობების პოპულარიზაციაში, მათთან თანამშრომლობის ხელშეკრულებების გაფორმებაში, ლოგისტიკური კომუნიკაციების დამყარებაში, პროდუქციის შენახვის ორგანიზებაში და შეფუთვის ბრენდირებაშიც კი.
  4. აგროტურიზმის განვითარება. ფერმები იზიდავენ ტურისტებს მოსავლის აღებაში მონაწილეობის მისაღებად, ქმნიან სპეციალურ საგამოფენო სივრცეებს, რომლებიც ავლენს სამუშაო პროცესს და ტურისტებისთვის რეკრეაციულ და გასართობ ინფრასტრუქტურას ნერგავს. კორეის რესპუბლიკის მთავრობა და სპეციალიზებული ორგანიზაციები აქტიურად უწყობენ ხელს აგროტურიზმის განვითარებას როგორც სუბსიდირების პროგრამების, ასევე ციფრული ინფრასტრუქტურის შექმნის გზით.

ASEAN-ის ქვეყნების ძალისხმევა

გარდა ამისა, შეგვიძლია აღვნიშნოთ ASEAN-ის ქვეყნების ძალისხმევა, სადაც კომპანიები ასევე იწყებენ დიდი ყურადღების მიქცევას ადგილობრივ სოფლის მეურნეობის სექტორთან თანამშრომლობაზე.

სოფლის მეურნეობის სექტორსა და საცალო ვაჭრობას შორის ურთიერთქმედების უმეტესი ნაწილი ხდება შუამავალი კომპანიების მეშვეობით, რომლებიც უზრუნველყოფენ მომსახურებას მწარმოებლების ძიების გასამარტივებლად და ლოგისტიკური პრობლემების გადასაჭრელად.

საინტერესო გადაწყვეტილებებს ახორციელებს ინდონეზიური კომპანია სეგარის (Segari). საჭირო პროდუქციის მოცულობისა და ხარისხის გასაზრდელად კომპანია პარტნიორ ფერმებს აწვდის ანალიტიკურ ინფორმაციას მოთხოვნის პერსპექტივის შესახებ. ამგვარად, ფერმერები წინასწარ გეგმავენ სხვადასხვა კულტურების მოსავლის რაოდენობას, რის შედეგადაც უკეთ პროგნოზირებნ მყიდველების საჭიროებებს, ასევე ამცირებენ არამოთხოვნადი პროდუქციის რაოდენობას.

გარდა ამისა, სეგარის თითოეულ მომწოდებელს აქვს თავისი QR კოდი, რომელიც განთავსებულია ყველა პროდუქტზე. ასეთი სისტემა ეხმარება კომპანიას უკეთ აკონტროლოს პაკეტები, ასევე განახორციელოს უკუკავშირი და მიაწოდოს ინფორმაციები მომხმარებელს პროდუქტის ხარისხზე.

ასეა თუ ისე, ეკო ორიენტაცია დეკლარაციული სტატუსიდან აუცილებლობად გადაიქცევა და შესაბამის გამოხმაურებას პოულობს აზიაში როგორც პროდუქტებისა და სერვისების მწარმოებლებში, ასევე მომხმარებლებში. მათთვის, ვინც დაინტერესებულია აზიური ეკო-ტენდენციებით, ჩვენ გირჩევთ ეწვიოთ Eco Expo Asia გამოფენას.

ნახტომი ნახშირბადის ნეიტრალიტეტამდე

ცოტა ხნის წინ ჰონგ კონგში კიდევ ერთი ფორუმი გაიმართა ლოზუნგით „ნახტომი ნახშირბადის ნეიტრალიტეტამდე“. ორგანიზატორების თქმით, გამოფენის მიზანი იყო ცნობილი ბრენდების, ექსპერტებისა და მეცნიერების კიდევ ერთხელ შეკრება ერთ ჭერქვეშ, რათა წარმოეჩინათ უახლესი მწვანე პროდუქტები და ტექნოლოგიები, განეხილათ უახლესი ტენდენციები და ჩამოაყალიბონ გრძელვადიანი გადაწყვეტილებები კლიმატის კრიზისზე რეაგირებისთვის.

* გეიმიფიკაცია (ინგლ. gamification) – კომპიუტერული თამაშებისთვის დამახასიათებელი ტექნიკისა და მიდგომების გამოყენება მომხმარებლების მოსაზიდად.

თქვენი რეკლამა