მულტიმოდალური გადაზიდვები: საკონტეინერო მატარებელმა ჩინეთი-ყაზახეთი-აზერბაიჯანის მარშრუტი 11 დღეში გაიარა. შუა დერეფნით შავი ზღვის პორტებამდე ტვირთის მიწოდების დრო 18 დღემდე შემცირდა.
საკონტეინერო მატარებელი, რომელიც მოძრაობდა ჩინეთი–ყაზახეთი–აზერბაიჯანის მარშრუტზე, ბაქოში ჩავიდა, განუცხადეს Day.Az-ს აზერბაიჯანის რკინიგზაში.
61 კონტეინერისგან შემდგარმა მატარებელმა 7 ათასი კილომეტრიანი მარშრუტი (ტერმინალი სიანში – აქტაუ – აბშერონის სადგური) 11 დღეში გაიარა. მულტიმოდალური ტრანსპორტირების დროს, კონტეინერები გადაიზიდა ყაზახეთის პორტში და მიიტანეს კასპიის ზღვის გავლით ბაქოს საერთაშორისო საზღვაო სავაჭრო პორტში, იქიდან კი სადგურ აბშერონში.
შუა დერეფნის განვითარებისა და ახალი ტვირთების მოზიდვის თვალსაზრისით, ყაზახეთის სატრანსპორტო და ლოგისტიკური ცენტრი, რომელმაც ახლახან დაიწყო საქმიანობა ჩინეთში, მიმართულია ამ მარშრუტით ტვირთების გადაზიდვის მოცულობის მნიშვნელოვნად გაზრდაზე.
წინასწარი შეთანხმების მიხედვით, მისი მეშვეობით აზერბაიჯანში თვეში 10 საკონტეინერო მატარებლის გაგზავნა იგეგმება. გარდა ამისა, შუა დერეფნის განვითარებისთვის შეიქმნა ციფრული DTC პლატფორმა, რომელიც გამიზნულია უშუალოდ მომხმარებლებზე, აზერბაიჯანისა და ყაზახეთის რკინიგზა ინტეგრირებულია ამ მარშრუტის ტვირთის თვალყურის დევნების სისტემაში რეალურ დროში, „Track and Trace“ ფუნქციის გამოყენებით. ერთიანი ციფრული ეკოსისტემის შექმნა და განვითარება კიდევ უფრო ზრდის შუა დერეფნის გამჭვირვალობასა და მიმზიდველობას.
აზერბაიჯანისა და ყაზახეთის სარკინიგზო დეპარტამენტების ერთობლივი ძალისხმევით, 2024 წელს დაგეგმილია ტვირთების მოცულობის მნიშვნელოვანი ზრდა.
2024 წლის იანვარ-თებერვალში ტვირთების გადაზიდვის მოცულობა ყაზახეთის რკინიგზასა და აზერბაიჯანის რკინიგზას შორის 2023 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 25%-ით გაიზარდა და 539,5 ათასი ტონა შეადგინა.
შეგახსენებთ, რომ თუ ადრე ჩინეთიდან ტვირთის მიწოდებას შუა დერეფნით შავი ზღვის პორტებამდე დაახლოებით 53 დღე სჭირდებოდა, ახლა მიწოდების დრო 18 დღემდე შემცირდა.