კლიმატისა და ლოჯისტიკის ფაქტორების ზეწოლის ქვეშ მყოფი ეგზოტიკური ხილი პაპაია – ძირითადი გლობალური ბაზრების სიტუაციის ანალიზი.
დეკემბერში გლობალური პაპაიას ბაზარი ხასიათდება არათანაბარი მიწოდებით, მოთხოვნის ცვლილებებით, ლოჯისტიკის ხარჯების გავლენით და საცალო ვაჭრობის სტრატეგიების ცვლილებით. ძირითადი მწარმოებლები და ექსპორტიორები მაღალი გამოწვევების წინაშე დგანან, რომლებიც კონკურენტულ ლანდშაფტს აყალიბებენ ევროპის, ჩრდილოეთ ამერიკის და რეგიონულ ბაზრებზე.
ბაზრის ზოგადი მდგომარეობა
ზამთრის სეზონზე პაპაიას გლობალური მარაგი კვლავ პრობლემური რჩება. იტალიაში ფორმოზას (Formosa) ჯიშის პაპაიას მიწოდების ხარისხი უარესდება არახელსაყრელი ამინდისა და საჰაერო გადაზიდვების მაღალი ხარჯების გამო, რაც გავლენას ახდენს საბოლოო ფასებზე.
ნიდერლანდებში, ოქროსფერი პაპაიას (Golden papaya) მარაგი შეზღუდულია. გერმანიაში ცივი ზამთრის გამო ბრაზილიიდან მოცულობების შემცირებაზე საუბრობენ, ხოლო ესპანეთში მარაგების შემცირება კანარის კუნძულებზე მოსავლის აღების დაგვიანებით არის განპირობებული.
რეგიონული ბაზრები და მიწოდების წყაროები
ევროპა: ლოჯისტიკა, კლიმატი და ფასები
იტალია
პაპაია დელიკატური პროდუქტია, რომელიც თითქმის ექსკლუზიურად საჰაერო გზით გადაიზიდება. ეს ზრდის ლოჯისტიკურ ხარჯებს, რომლებიც ხშირად აღემატება პროდუქტის კომერციულ ღირებულებას სხვა ეგზოტიკურ ხილებთან შედარებით. მარაგების უმეტესობა ბრაზილიიდან მოდის, სადაც ჯიშები ცნობილია სტაბილური ხარისხით, ხოლო ესპანური პროდუქცია ნიშურ პოზიციას იკავებს.
იმპორტიორები იუწყებიან, რომ წვიმები და არასტაბილური ამინდი აფერხებს მიწოდებას და ბევრი ნაყოფი ძალიან მწვანედ ჩამოდის, რაც ამცირებს ბაზრის პოტენციალს. შედეგად, დეკემბრის ბაზარი სუსტი იყო, ზოგიერთ ტვირთზე დანაკარგები დაფიქსირდა.
ნიდერლანდები
ოქროსფერი პაპაიას მარაგი შეზღუდულია და ეს სიტუაცია შესაძლოა თვის ბოლომდე გაგრძელდეს. ევროპა ბრაზილიაში სტაბილური შიდა მოთხოვნის გამო ზეწოლას განიცდის. იმპორტიორები ხაზს უსვამენ კონტრაქტით გათვალისწინებული მარაგების მნიშვნელობას, რათა თავიდან აიცილონ დეფიციტი და ბაზარზე არასტაბილურობა.
გერმანია
ბრაზილიაში ცივმა ზამთარმა შეამცირა ხილის ხელმისაწვდომობა და გაზარდა ხილის ზომა, გადაზიდვები მოსალოდნელზე მცირეა. მომწოდებლები სიფრთხილეს იჩენენ რეკლამირებისა და პოპულარიზაციის მიმართ, რათა თავიდან აიცილონ დეფიციტი.
ესპანეთი (კანარის კუნძულები და ანდალუსია)
ცივი ზამთრის ტემპერატურამ მოსავლის აღება შეაფერხა, თუმცა პაპაიას კულტივაცია კვლავ ფართოვდება. ესპანური პაპაია ევროპულ ბაზარზე აღიარებას იძენს, როგორც „ადგილობრივად მოყვანილი ეგზოტიკური პროდუქტი“.
ჩრდილოეთ ამერიკა
მექსიკა ინარჩუნებს დომინირებას აშშ-სა და კანადაში მიწოდების მხრივ, რაც ბაზრის დაახლოებით 85%-ს შეადგენს. ცენტრალური ამერიკა, ბრაზილია და ჰავაი მიწოდების 15%-მდე შეადგენენ. საცალო მოვაჭრეებს სულ უფრო ხშირად გამოაქვთ მდიდარი ფერების მქონე პაპაია, რაც თაროებზე მიმზიდველობას და გაყიდვებს ზრდის.
ძირითადი მწარმოებლები და ექსპორტის შეზღუდვები
ბრაზილია
მოთხოვნა იზრდება როგორც შიდა, ასევე საერთაშორისო ბაზრებზე, მაგრამ ექსპორტი შეზღუდულია ევროკავშირის მიერ დადგენილი მაქსიმალური ნარჩენების ზღვრებით (MRLs), რაც მნიშვნელოვნად ზღუდავს ხილის მიწოდებას. წარმოებაზე ასევე მოქმედებს ამინდის რისკები, დაავადებები და მცენარეთა დაცვის შესაფერისი საშუალებების დეფიციტი.
პანამა
ეს გარდამავალი წელია: ევროპაში ზამთრის დეფიციტი შერჩევით შესაძლებლობებს ქმნის, მაგრამ საჰაერო გადაზიდვების მაღალი ხარჯები, ფასების კონკურენტუნარიანობას ზღუდავს ბრაზილიურ გადაზიდვებთან შედარებით. ევროპაში ბაზრის გაფართოება ფრთხილად მიმდინარეობს, ხოლო აშშ-ში მოთხოვნა მაღალი რჩება.
ეკვადორი
პაპაიას ექსპორტი თითქმის შეწყდა PRSV-P ვირუსის მიერ Solo Sunrise ჯიშზე ზეწოლის გამო, რომელიც ადრე ექსპორტის მთავარი წყარო იყო. წარმოება გადავიდა შიდა ბაზარზე და მიმდინარეობს უფრო მდგრადი ჯიშების ტესტირება ექსპორტის პოტენციალის აღსადგენად.
დასკვნა: ინდუსტრიის გამოწვევები და პერსპექტივები
პაპაიას გლობალური ბაზარი მნიშვნელოვანი გამოწვევების წინაშე დგას, კლიმატური რისკებიდან და ლოჯისტიკის ხარჯებიდან დაწყებული, მარეგულირებელი ექსპორტის შეზღუდვებით დამთავრებული. მომწოდებლები, რომლებიც მთელი წლის განმავლობაში მიწოდებაზე არიან ორიენტირებულნი, იძულებულნი არიან შეცვალონ თავიანთი მარკეტინგული და ლოჯისტიკის სტრატეგიები, ხოლო საცალო ვაჭრობის კომპანიები ცდილობენ გააუმჯობესონ მერჩენდაიზინგი უფრო მიმზიდველი ფერების ხილის წარმოდგენით.
მოთხოვნისა და მიწოდების შეზღუდვების სეზონური რყევების მიუხედავად, პაპაიას მოხმარება კვლავ იზრდება, განსაკუთრებით ახალი წლის შემდგომ და ჩინური ახალი წლის წინა დღესასწაულებზე, რაც ხაზს უსვამს ამ ეგზოტიკური ხილის პოტენციალს ბაზრების გაფართოებისთვის.
წყარო: freshplaza.com

