5 წელში თურქმენეთმა პომიდვრის ექსპორტი 20-ჯერ გაზარდა

პომიდვრის, ექსპორტი

5 წლის განმავლობაში თურქმენეთმა პომიდვრის ექსპორტი 20-ჯერ გაზარდა! შეუძლია თუ არა ქვეყანას წარმატების გაგრძელება?

EastFruit-ის ანალიტიკოსებმა არაერთხელ აღნიშნეს თურქმენეთში სათბურის პომიდვრის წარმოების ზრდა და ამ პროდუქტების თურქმენული მიმწოდებლების აქტიური გაფართოება უცხოურ ბაზრებზე.

გასულ წელს თურქმენეთიდან სათბურის პომიდვრის ექსპორტი მაღალი ტემპით იზრდებოდა.

Turkmenportal.com-ის ცნობით, თურქმენეთის მრეწველობისა და მეწარმეთა კავშირის მონაცემებზე დაყრდნობით, 2022 წელს ქვეყანამ 104 ათასი ტონა ახალი პომიდორი გაიტანა, რაც 52%-ით მეტია 2021 წელთან შედარებით.

გასულ წელს თურქმენული პომიდვრის ექსპორტის მოცულობის ზრდა ძირითადად განპირობებული იყო ამ პროდუქტების მიწოდების მკვეთრი ზრდით ყაზახეთის (13 ათასი ტონიდან 2021 წელს 31 ათას ტონამდე 2022 წელს) და რუსეთის (41 ათასი ტონიდან 56 ათას ტონამდე). ბაზრებზე.

სულ რაღაც ექვს წელიწადში (2016 წლიდან 2022 წლამდე) თურქმენეთიდან ახალი პომიდვრის ექსპორტი ფიზიკური თვალსაზრისით 58-ჯერ გაიზარდა, ხოლო ბოლო ხუთი წლის განმავლობაში 22-ჯერ! თურქმენული პომიდვრის ექსპორტის ზრდა 2016-2022 წლებში. მიღწეულია ძირითადად სამი ქვეყნის ბაზრებზე აქტიური გაფართოების გამო – ამ პროდუქციის ძირითადი იმპორტიორები, რომლებიც არიან რუსეთი, ყაზახეთი და ყირგიზეთი.

თუ 2016-2018 წლებში თურქმენული პომიდვრის მთელი ექსპორტი განხორციელდა მხოლოდ ორი ქვეყნის – ყაზახეთისა და რუსეთის ბაზარზე (გარდა 25 ტონამდე ერთჯერადი მიწოდებისა სხვა ქვეყნებში), მაშინ 2019 წელს რიცხვს დაემატა ყირგიზეთი.

რაც შეეხება თურქმენული პომიდვრის ექსპორტს სხვა ქვეყნებში, 2022 წელს ამ პროდუქციის დანარჩენი მარაგი შემდეგნაირად გადანაწილდა:

UAE – 623 ტონა;
საუდის არაბეთი – 129 ტონა;
აზერბაიჯანი – 115 ტონა;
უკრაინა – 36 ტონა;
საქართველო – 19 ტონა;
ტაჯიკეთი – 18 ტონა.

საინტერესოა, რომ 2022 წელს ექსპორტი არაბეთის გაერთიანებულ საემიროებში 2021 წელთან შედარებით 9-ჯერ გაიზარდა და თურქმენული პომიდორი პირველად შევიდა საუდის არაბეთისა და საქართველოს ბაზრებზე.

EastFruit-ის ანალიტიკოსების აზრით, თურქმენეთიდან სასათბურე პომიდვრის ექსპორტის მოცულობის შემდგომი გაზრდის სუსუტი წერტილი არის საექსპორტო გეოგრაფიის ცუდი დივერსიფიკაცია, სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, მაღალი დამოკიდებულება ბაზრის პირობებზე მხოლოდ სამ ქვეყანაში, სადაც ამ პროდუქტებიდან დაახლოებით 99% მიეწოდება.

წყარო: EastFruit

თქვენი რეკლამა